Benjamin Rabier (1864 - 1939) revolutionized the world of illustration at the beginning of the XXth century. Pioneer of cartoons well before Walt Disney, inventor of the person of Tintin Sprite who is at the origin of Hergé's Tintin, the graphic creator of Gédéon the duck and of The Laughing Cow he became the man who makes animals laugh.