This documentary proposes to the readers to get to know better the author from Quebec of comic strip, Guy Delisle, renowned for his autobiographical chronicles halfway between BD and international reporting. In the South of France, Montpellier where he lives, he opens for us the doors of his workshop. We discover him there with his objects, his inspirations and his pencils, there where his memories and anecdotes of travel come to life on pages.