Nathalie has everything to be happy. She is young, beautiful, and contentedly married. But then her husband's accidental death stops her in her tracks. For several years, she buries herself in her work and puts her love life on hold. Then suddenly, without really knowing why, she kisses one of her colleagues, Markus, a very atypical man. A peculiar love affair then ensues between this highly improbable couple that gives rise to bewilderment and aggressiveness amongst Nathalie's colleagues. Do we really choose the way in which life is reborn? Nathalie and Markus end up fleeing so as to live their relationship and joy in peace. This story of a rebirth is also one about the strangeness of love.