Thomas has just been informed that his brother, Richard, has died. It has been some years since he saw him. He leaves Paris and goes to Marseille to identify the body, gathers up his brother’s things, and then heads for his home town. Shortly after arriving, he returns to his childhood home, but doesn’t linger there. He rents a room in a hotel on the outskirts. There’s no one about, except for Jeanne, the hotel owner, Lucas, a teenager she’s taken in, and Joseph, an elderly mechanic.