Buenos Aires 100 km (2004)
A small town, 100 km away from the city of Buenos Aires. A small town with its idiosyncrasy, its lies, its secrets, its habits. A town that dreams about the country’s capital city. A place lost in time.
Esteban, Matias, Alejo, Damian and Guido were born in this small village 13 years ago. They have been friends ever since and together, they spend monotonous summer afternoons sitting on the entrance step of a lady’s hair saloon. Anxious, restless, impatient for anything to change, they go through the most confusing period of their lives. Going from childhood to adolescence. Curiosity about the opposite sex will arise, the sexual awakening. Confrontation with their parents and their family mandates. A small town. Many secrets. Five friends. Five kids yearning to grow older straightaway. Dreaming about a better place. Wanting to keep a friendship that is at stake.