In 1922, Robert Flaherty won worldwide fame with his film "Nanook of the North". He launched a new film genre, the documentary. "Kabloonak" is the story of the adventure that resulted in this legendary film. In addition, through the friendship of two men, it's the tale of a passionate encounter between two worlds.