The film is like a tale in which the settings are clear and labyrinthine, concrete and fabulous. Four anonymous characters, on the verge of hypostasis, leave their daily surrondings. The old man, who guides them in their wanderings, the young woman, the soldier and the gambler all set off and discover, through the continents, a fantastic geography. They each meet one another and form a group which moves like an expedition, fleeing whatever forced them to leave. Their conversations, their words, monologues and dream-like visions tell their story. The end of the journey, as incidental as the start, separates the group gathered by the visible and returns each of these travellers to their initial loneliness. The "guide" that led them is perhaps absence itself. What they share is wat they've seen...