Indochina, in the late 1920s. On a ferry across the Mekong, a French teenage girl meets the Chinese Man. She is fascinated by his riches and elegance, and accepts a lift in his limousine to complete their journey. Together, they enter a whirlwind of reckless, all-consuming passion, born from desire and suffering. A forbidden affair whose fate is already decided.
On the 30th anniversary of its release in France, (re)discover Jean-Jacques Annaud's The Lover, an adaptation of the best-selling novel by Marguerite Duras. A powerful, intimate, and sensual story.