Based on the novel by Virginia Woolf, ORLANDO follows the witty, engaging story of the incredibly long-lived aristocratic poet, Orlando (Tilda Swinton), whose gender changes in the 18th Century as he/she lives through the Elizabethan era and into the Twentieth Century. Praised for his, and later her, beauty, and tortured by love and an obsession with epic poetry that began as a teenager, Orlando learns about politics, war, sex, society, and birth as a man and again as a woman.