In search of a quick franc, Victor Larnois (Chevalier), a penniless boulevardier, waylays the doorman of a Parisian theatre and takes over the job himself, eventually working his way up to the theatre manager's job. After falling in love with and marrying a cute chorus girl (Marie Glory), Larnois dedicates himself to transforming his bride into a high-society doyenne. Having behaved rather callously throughout the proceedings, Larnois regains his humanity by helping out his former employer, now reduced to doorman status himself.