Maurice Vallier, nicknamed "Ma Pomme"(which means "myself" in slang), is a cheerful man, well aware that money does not make happiness and who, of all things, prices freedom. Which is why he has become a tramp and he has never regretted his choice of life. Things go smoothly until the day he inherits a huge amount of money. He first refuses it but changes his mind when he realizes that thanks to the inheritance he can help others. Even more enticing is the fact that he must share the big money with a charming air hostess. However once he deems he has done enough good he gives up the money left and resumes his old lifestyle singing along "Ma pomme c'est moi, j'suis plus heureux qu'un roi..."