In a charming mixture of fantasy and reality, this film recalls the great musicals of Hollywood's Golden Age. Yves Montand, playing himself, returns to his hometown of Marseilles to appear in an autobiographical musical. Once there, he searches for the barmaid he once loved and also encounters young hopeful Marion, giving her the chance of a lifetime.