Oscar Françoise de Jarjayes (Catriona MacColl) is a young woman whose father, a career military man, wanted a boy. After she was born her father took to dressing Oscar in boy's clothes and raising her as a man. Privately Oscar acknowledges her feminine side, she dresses as a man and gains an honored position as a guard of Marie Antoinette (Christina Bohm). In her youth, Oscar is in love with Andre (Barry Stokes), the son of the family's housekeeper. Years later, when the French Revolution begins, Oscar and Andre's paths cross for the first time in years. With the assault on the Bastille, Oscar and Andre find themselves fighting on opposite sides of the revolution.