Diego is one of the chief of the spanish Communist Party. He is travelling back to Paris (where he lives) from a mission in Madrid. He is arrested at the border for an identity check but manages to go free thanks to Nadine, the daughter of the man whose passport is used by him. When he arrives in Paris, he starts searching one of his comrades, Juan, to prevent him from going to Madrid where he could be arrested by Franco's police...