The loves and lives of three sisters provides the basis of this melodrama. The eldest is intelligent and very aware of life's ticking clock. The middle sister lives on emotions, while the youngest is an idealistic, impassioned pre-med student. The story is loosely based on Chekhov's play Three Sisters.