An epileptic 12 years-old girl, Pippi, is hospitalized in the psychiatric ward instead of the neurological ward, due to an administration error. Out of this mistake begins the difficult journey towards being cured. She meets a young and heretic neuropsychiatric, Arturo, who first analyses Pippi's difficult family history and then, through intense psychotherapy, understands that the little girl's pathology is principally the expression of a severe existential crisis...