December 31, 1990. The ultimatum issued by the UNO to Irak expires in fifteen days: if Saddam Hussein doesn't withdraw from Koweit, the Allies have a mandate to use force. In the editorial rooms of the West, World War Three is discussed. In Jerusalem, anxiety is running high: Saddam Hussein threatens to use Scud missiles armed with chemical and bacteriological warheads against Israel.
23-year-old Luisa, a French-Italian woman, is studying ancient history at Jerusalem university. Nathanael, a young French painter, makes ends meet by working as a security guard in East-Jerusalem. Their relationship, which is violent and complex, is of the "neither with you, nor without you" mode.