Allan, a young English engineer of 27 years working in Calcutta in the company of Narendra Sen, important public works contractor. It fits into a European pension with his girlfriend and a group of jazz musicians idle. All live in the greatest carelessness. One night an old friend of Allan, Lucien Metz, arrived in Calcutta. Specialist of Asia and a little paranoid, Lucien Metz is a reporter for "Life Magazine". Gradually, it seeps into the life of Allan and accompanied for tea at Narendra Sen. There are Allan and Lucien knowledge of Gayatri, the eldest daughter of Sen...