Claire is an anthropology student, an eternal student now hitting her thirties. Her life is an accumulation of anxieties and frustrations. Her parents are mediocre, her little sister is a mess, her boyfriend is married and, most scary of all, the presentation of her thesis looms up ahead.
Her roommates are a young woman paralyzed in both legs and an old biddy who is practically senile. Claire’s tragi-comic experiences in their company and the growing compassion that she feels are part of a healing process. The confrontation with the suffering of others helps Claire regain her strength.