Architect Harald Berger (Paul Hubschmid) travels to far off Eschnapur, there to build schools and hospitals for Chandra (Walter Reyer), the district's all-powerful Maharaja. Along the way he falls in love with a temple dancer, Seetha (Debra Paget), not knowing that Chandra has asked her to Eschnapur with the intention of making her his new Maharani. But Seetha and Berger become pawns in a plan by Chandra's brother Prince Ramigani (Rene Deltgen) to seize the throne. Their innocent romance is misinterpreted as betrayal, and they have to flee for their lives into the desert, with a small army in pursuit!