Eva (Mireille Darc) is an orphaned country girl who comes to the big city looking for love in this old-fashioned melodrama. Getting a job as an au pair, Eva is noticed by her employer, a fashion photographer. She becomes a cover-girl model and finds steady work and a steady architect boyfriend, but Eva leaves him when she determines he lacks commitment. Two failed marriages bring her the riches but not the romance she has searched for all her life. She sadly walks off into a snowdrift on her lavish estate as the narrator redundantly underscores her obvious loneliness.