An international group of travelers trek around the world, from France to Brazil and Chile and, finally, to Easter Island, where some of their number are chosen to meet aliens who resemble small suns. One man who was not chosen tags along uninvited. For punishment, he is given the task of guarding the site until the next visit, some 500 years hence.