American student Belle (Alexandra Stewart), completing her education in France, turns up murdered. The prime suspect is professor Blanchon (Jean Desailly), inasmuch as Belle was residing with Blanchon and his wife Monique (Monique Melinand). While the professor is innocent, the impact of the tragedy causes him to kick over the traces, acquire a mistress, and ultimately kill her.