A disillusioned worker laments over his low-paying job and his wife's constant appetite for money and career advancement. Raoul (Jacques Charrier) goes on a spending binge, passing bad checks to buy an American sportscar and other items. Later, a wealthy American offers him a job and makes eyes towards his wife. Leaving a fancy restaurant, he contemplate suicide by crashing his car. He is irritated by social-climbing hippies and hangers-on who try to position themselves for a rich lifestyle with no intention of working for it. His wife is enamored with a female friend and he suspects the two women of having a lesbian affair as his dissatisfaction with the daily grind of making a living takes its toll.