The Albatross travels from England to the New World in 1675, with a number of passengers, a couple of political prisoners along with a dozen other women convicts, these to be sold into slavery on arrival. The woman activist frees the dozen of low-cast women, and they take over the ship. After a storm, the captain takes back control of his ship. Since mutiny is punishable by death in the New World, the mutineers try to reroute the course.