Curd Jurgens stars as Strogoff, a Russian espionage agent engaged in the war against the Turks. Instead of delivering valuable secret papers (as in the novel), Strogoff takes time out to go to the aid of a young prince. The lovely Capucine co-stars in this sprawling French production.