In 19th century Russia a Tartar rebellion led by Feofar Khan separates mainland Russia from the Russian far east.The Tsar's brother isolated and surrounded in Siberia is making a last stand with his troops.The Tsar entrusts Captain Michel Strogoff to deliver a vital message to his brother in Siberia.