Redhead Mary is a girl who dresses like a man to better approach, and rob the jewels worn by the pretty ladies of her time. The King's Guard captures her, and she finds herself in the same cell with Peter Goodwin, a nobleman - who pretends to be a robber like her, to flirt with her. After her evasion, Mary goes up the ladder in her criminal life - becoming a good pirate under captain Poof. When the captain dies, the only 'man' aboard who is respected by every faction among the pirates is... Mary. She represents a menace to the Florida Governor, who invites a nobleman to lead the King's naval forces against the pirates: Peter Goodwin.