Forces from the British Empire have arrived in an Asian country and look to force the rightful ruler to abandon his throne, in favor of the Empire's representative taking control. Not wanting to see their country ruled by outsiders, a band of rebels led by Sandokan wage a guerilla war against the British to stop their plans. Whether facing wild natives or trained British troops, Sandokan and his men battle every foe with the resolve and knowledge of right being on their side.