Krios, the youngest of the Titans, may be the least strong of the seven brothers whose strength comes from their mother, earth-goddess Gaia, but is by far the smartest, and thus their natural leader. He arrives on Crete, the kingdom of the mighty king Minos, impresses him as gladiator, gains his trust, falls in love with a mortal girl and discovers both Minos's human sacrifice-cult and a foreign conspiracy to seize power with a hidden army.