Manfred, backed by Saracen pirates, deposes the Duke of Montfort, takes over the throne and kidnapped the Duke's young son. Capt. Riccardo, the leader of a pirate band on the ship Black Hawk, sets out to defeat Manfred and his Saracens and restore the Duke to his rightful place on the throne.