In order to please Martineau, a wealthy industrialist, cynical Gabory accepts to organize a rigged beauty contest whose winner will be Françoise, Martineau's young mistress. However, there are other comely contestants among whom Christiane, the daughter of a general, Jackie, an unemployed actress, Colette, the daughter of a distiller and Marie, a secretary engaged to serious-minded construction foreman Robert. So, will things turn out exactly the way Martineau and Gabory want them...?