Born in 1932, Keiko Kishi was one of the first Japanese actresses to achieve international fame. Defying social and industry norms, she bridged Japanese and European cinema, built an audacious career with legendary filmmakers, and became a free-spirited pioneer whose legacy still inspires generations.