In a world where fields and forests have been replaced by industrial activity and megalopolises, a young, hungry bee is desperate to find a flower to collect. She meets a greyish old pigeon who knows where to find ‘real flowers’. This unlikely pair embark on a long journey, at the end of which they will discover an unexpected truth.