From the witch hunts of 17th-century Europe to the overturning of Roe v. Wade in the United States in 2022, Susurros follows the story of two women faced with a pregnancy they did not choose. Separated by four centuries, Maria and Adeleida see their destinies echo each other inevitably. In the shadow of obscurantism, history repeats itself.