Zabelle Sheran Sharm, Queen of Bonta and guardian of the Ebony Dofus, dreams of unifying the nations of the World of Twelve. But her tyrannical reign and thirst for power plunge the lands into misery. A prophecy, uttered by her son Shedar, announces her downfall, predicting that a boy with azure blue eyes will put an end to her power.
That boy is Welsh, a young cook from Brassica. His life is turned upside down when a black dragon, Asalar, attacks his village. To save his world, Welsh has no choice but to find the Ivory Dofus, the only artefact capable of defeating Zabelle. Accompanied by his faithful friend Béchamel and the adventurers Joris and Khan Karkass, Welsh discovers his true origins and embraces his destiny as a hero. Together, they will face unexpected dangers to free the World of Twelve from Zabelle's grip.