May 1968. The French state is reeling from a revolt led by students and university professors. To contain this subversive tide, the Gaullist government comes up with a solution that is as perverse as it is brilliant: create an experimental university far from the cobblestones of Paris. Welcome to the University of Vincennes.
Claudine, a prostitute from the Bois, agrees to infiltrate this hotbed of leftists, which has scared away her bourgeois clientele, on behalf of the RG (French intelligence agency). But at Vincennes, it's not just the students who are revolutionaries: Foucault, Bourdieu, Cixous, Wittig... She finds herself thrust into a world of explosive ideas. She went there for De Gaulle. Will she stay for Deleuze?