Frank Sharko is a brooding, loner cop who lost his family in a terrorist attack. At work, he’s currently investigating a mysterious case of missing children and a disturbing 1960s movie that spurs people who watch it to commit bizarre and dangerous acts. Detective Lucie Henebelle is a single mom who joins forces with Sharko after realising that events in her own past could be tied to his case. The beleaguered inspectors search for answers on an adrenaline-fueled journey across three continents, from France to Canada to Morocco, shedding light on dark and troubling scientific experiments.