In the evenings, she rehearses the role of a maid with an amateur theater troupe in an adaptation of The Diary of a Chambermaid by Octave Mirbeau.
She takes care of Louen, her employers’ son, while her own daughter is growing up far from her, in Romania. The maternal absence deepens into a wound but, as Christmas approaches, the promise of a reunion begins to take shape.