Haiti is a country with a history that is as trying as it is heroic, and that has endured through the ages to become a symbol of pride and resilience. From the ghettos of Port-au-Prince to the remote countryside, the film explores the origins of Haitian culture and its rich artistic diversity. A host of artists, philosophers and historians share their sincere insights and love for Haiti, its history and its myths. This film is a tribute to the beauty and strength of Haitian culture and a reminder of its importance in today's world.