While about to go out walking in the forest, Claude, aged seventy, happens to bump into Philippe, a friend he hasn't seen for a long time. During their unexpected and comical reunion, Philippe learns that a spruce forest is to be cut down due to climate change. He is troubled, as if affected by the news.