The local building-contractor Martin Roumagnac is fascinated by the fashionable Blanche Ferrand. To impress Blache, Martin presents her with a villa. However, this ruins him financially. Despite Martin's many efforts for the now femme-fatal Blanche, she is not able to chose between him and the rich consul De Laubry.