How can you build a life for yourself when you are constantly uprooted? Achille, aged 12, has had this bitter experience. After ten years of happiness, the young boy has to leave his foster family to live with strangers, while his mother desperately wants him back. Romain, the social worker who looks after him, will fight to protect Achille and give him a chance to overcome new and painful trials.