Jeanne's job consists in preserving dead bodies. Adopted when she was a baby in Benin, now 35 years old, she’s never worried about her roots. One day, however, she happens to see a documentary shot in Cotonou where a fleeting apparition leaves her speechless: she’s just seen her doppelganger. Shocked, she sets off in search of this figure and finds herself totally lost under the scorching sun of a country which is alien to her.