1934 – Philippe, the only son of a family of paper manufacturers, falls in love with Odile, a beautiful stranger, and marries her despite his parents' reluctance. Isabelle, who is secretly in love with Philippe, watches for the first signs of trouble in the couple's relationship so she can take Odile's place...