1945 - ‘Cigarette camps’ were set up in Normandy as rest camps for American soldiers returning from the front, and hastily converted to accommodate French wives before their departure for the United States. The American army welcomed these young women into these temporary camps to assist them with administrative procedures. They had to learn how to become American wives...