Mathilde, a young woman in her twenties, meets up with her older sister, Delphine, and her little girl, at the station. Together, they drive to thier parents' house. Mathilde isn't staying for Christmas as she's about to head off to South America to start a training session.
As familiar homely hysteria sets in, Mathilde is a rather ghostly presence in the house, fondly watching her family, she's is already elsewhere. She knows something no one else does: this is probably the last time she'll see them.