Marie and Arnaud, Caroline, Sébastien, Grégory, Stéphane and David form the self-proclaimed group known as the ‘potages’ (a contraction of ‘potes’ and ‘otages’, meaning “mates” and ‘hostages’). On the evening of 13 November 2015, they faced the terrorists for more than two hours in a narrow corridor of the Bataclan. Their survival forged a unique and unbreakable bond. Des vivants tells the story of how they met and their struggle over the years to rebuild their lives together. And to continue living.