Najib, a reserved sixteen-year-old teenager, spends his holidays alone, captivated by video games. When his elderly Algerian neighbor disappears, Najib discreetly takes the keys to the apartment and gradually immerses himself in the story of a bygone generation. This exploration encourages him to open up to the world and explore new isles before they disappear.