During his 30-year career, French director Alexandre Trannoy never finished a single film, subsequently disappearing into the folds of film history. The documentary Unseen Pictures attempts to rescue his oeuvre from obscurity through unprecedented investigative work and testimonies from the greats who knew him. A tribute to a myth or pure myth-making? You be the judge.